قوانین و مقررات
کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده مناسب از خدمات مجموعه تی مُد به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وبسایت www.timodaccessory.ir، استفاده از پروفایل شخصی، طرحهای تشویقی، مشاهده ویدئوهای رسانه تصویری مجموعه تی مُد و سایر خدمات ارائهشده توسط فروشگاه تی مُد اکسسوری بهمعنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از خدمات فروشگاه تی مُد اکسسوری است. لازم به ذکر است ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین فروشگاه تی مُد اکسسوری از سوی کاربر میباشد. ضمناً توجه داشته باشید که شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافقها و قوانین قبلی تلقی میشود.
۱– تعاریف
مطابق قانون تجارت الکترونیک و بهمنظور شفافسازی اطلاعات و برداشت مشترک از واژههای بهکاررفته در توافقات ذیلالذکر، تعاریف کلمات مندرج در متن قوانین به شرح زیر است:
1-1– فروشگاه: فروشگاه اینترنتی تی مُد اکسسوری بهعنوان فروشنده.
2-1– سایت: وبسایت فروشگاه اینترنتی تی مُد اکسسوری به آدرس www.timodaccessory.ir.
3-1– محتوای سایت: کلیه اطلاعات از قبیل قیمت، متن، عکس، فیلم و مشخصات فنی محصولات و نیز مقالات و اخبار درجشده در سایت و وبلاگ.
4-1– کاربر مهمان: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت www.timodaccessory.ir شده باشد.
5-1– عضو: هر شخص حقیقی که با مشخصات هویتی قابل استناد به عضویت سایت درآمده باشد.
6-1– مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید انجام میدهد.
7-1– سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و با تکمیل فرآیند سفارشگذاری در سایت، قصد خرید آنها را اعلام مینماید.
۲– شرایط انعقاد بیع برای خرید از سایت
مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه دادوستد منجر به وقوع عقد یا قرارداد میشود. قرارداد آنلاین قراردادی است که از طریق «دادهپیام» منعقد میگردد. ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و مشتری موظف است قبل از ثبت سفارش، این قوانین را بهدقت مطالعه و در صورت موافقت، سفارش خود را ثبت نماید.
۳– راههای ارتباط الکترونیکی سایت
هنگامی که از سرویسها و خدمات مجموعه تی مُد استفاده میکنید یا سفارش اینترنتی خود را ثبت میکنید، این ارتباطات بهصورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتی که درخواست شما با رعایت رویهها باشد، شما موافقت میکنید که فروشگاه تی مُد اکسسوری از طریق ایمیل، پیامک و سایر سرویسهای الکترونیکی به درخواست شما پاسخ دهد. آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، رسمی و مورد تأیید او محسوب شده و تمام مکاتبات از طریق آنها انجام میشود.
برای اطلاعرسانی رویدادها، خدمات ویژه یا پروموشنها، ممکن است مجموعه تی مُد برای اعضای وبسایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید؛ در صورت عدم تمایل، با ارسال کد off این سرویس لغو میشود. تنها مرجع رسمی ارتباط با کاربران، پایگاه www.timodaccessory.ir است. فروشگاه تی مُد اکسسوری هیچگونه سایت اینترنتی دیگری با آدرس غیر از www.timodaccessory.ir ندارد. کاربران جهت برقراری ارتباط تنها میتوانند از آدرسها و شمارههای ذکرشده در بخش «تماس با ما» در سایت استفاده کنند.
۴– مراحل ثبت سفارش و خرید
1-4– مشاهده، دریافت اطلاعات و ثبت سفارش نیازمند ثبتنام نیست؛ اما مجموعه تی مُد انجام ثبتنام را توصیه میکند تا کاربران در خریدهای بعدی نیازی به وارد کردن مجدد اطلاعات نداشته و از اخبار و تخفیفات مطلع شوند. با ثبت اطلاعات، کاربران به تیم ما اجازه میدهند از این اطلاعات برای برقراری ارتباط استفاده نماید.
2-4– مشتریان هنگام ثبت سفارش باید اطلاعات دقیق وارد کنند؛ در غیر این صورت مسئولیت هرگونه مشکل و ضرر متوجه ایشان است. درج آدرس، ایمیل و شماره تماس به منزله تأیید صحت آنهاست. در صورت نیاز، فروشگاه تی مُد اکسسوری میتواند از مشتری اطلاعات تکمیلی درخواست کند. مشتری میتواند نام و مشخصات شخص دیگری را برای تحویل کالا وارد کند؛ در صورت پیشپرداخت، تحویلگیرنده باید کارت شناسایی معتبر ارائه دهد. آدرس تحویل در فاکتور درج خواهد شد.
3-4– روز کاری، روزهای شنبه تا پنجشنبه بهجز تعطیلات رسمی است و سفارشهای ثبتشده در این روزها و اولین روز پس از تعطیلات بررسی و اعلام موجودی میشوند. ثبت سفارش در فروشگاه تی مُد اکسسوری در همه ایام سال امکانپذیر است.
4-4– تمامی سفارشهای ثبتشده در سایت فروشگاه تی مُد اکسسوری با ارسال کد سفارش از طریق پیامک و پیشفاکتور سیستمی از طریق ایمیل در پروسه بررسی قرار میگیرند. تیم ما نهایت تلاش را برای تحویل کالا انجام میدهد؛ اما اگر موجودی کالا پس از سفارشگذاری به پایان برسد، فروشگاه تی مُد اکسسوری حق کنسلکردن سفارش یا استرداد وجه را دارد یا میتواند با مشتری برای جایگزینی کالا هماهنگ نماید.
5-4– در صورت بروز مشکل مانند اتمام موجودی، مبلغ پرداختی طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری به حساب اعلامشده توسط مشتری بازگردانده میشود (پس از اعلام کتبی از طریق ایمیل یا راههای ارتباطی دیگر).
6-4– در صورت انصراف مشتری از خرید پس از بستهبندی و ارسال، مبلغ پرداختی با کسر ۲۰ درصد بهعنوان هزینههای اداری طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری عودت مییابد (پس از اعلام کتبی).
7-4– در صورت خطا در درج قیمت یا ارزش ریالی کالا در سایت فروشگاه تی مُد اکسسوری، حق ابطال سفارش برای فروشگاه محفوظ است؛ در این صورت وجه پرداختی ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری عودت خواهد شد.
8-4– بهدلیل ثبت سیستمی سفارش، امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات فاکتور صادرشده به نام شخص حقیقی به نام شخص دیگری وجود ندارد.
9-4– فروشگاه تی مُد اکسسوری بهعنوان یک خردهفروشی آنلاین، سفارش با تعداد بسیار بالا را پیش از ارسال بررسی میکند و در صورت تأیید امکان فروش اعلام میشود. در این موارد پرداخت وجه پیش از ارسال الزامی است؛ در غیر این صورت سفارش با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه، وجه طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری عودت داده خواهد شد.
10-4– افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و تا پیش از ثبت نهایی هرگونه تغییر قیمت یا موجودی ممکن است اعمال شود. سفارش تنها زمانی نهایی میشود که کاربر کد رهگیری نهایی را از طریق ایمیل دریافت کند و فروشگاه تی مُد اکسسوری هیچگونه مسئولیتی نسبت به کالاهای رهاشده در سبد خرید یا سفارشهای تکمیلنشده ندارد.
۵– روشهای پرداخت
1-5– مشتریان ساکن تهران و کرج میتوانند وجه سفارش را بهصورت آنلاین، کارتبهکارت یا پرداخت در محل (با کارت بانکی) پرداخت نمایند.
2-5– مشتریان ساکن سایر شهرها باید کل وجه سفارش را بهصورت آنلاین یا کارتبهکارت پرداخت نمایند تا کالا بارنامه و ارسال شود. شماره بارنامه برای پیگیری در اختیار مشتری قرار میگیرد.
۶– روشهای ارسال سفارش
1-6– در سایر استانها سفارشها از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، باربری و تیپاکس ارسال میشوند که گاهی انتخاب روش ارسال با مشتری است.
2-6– مشتری میتواند در مرحله ثبت سفارش از میان روشهای ارسال موجود، روش دلخواه را انتخاب کند؛ انتخاب هر روش بهمعنای آگاهی از قوانین و شرایط آن میباشد.
3-6– در موارد ارسال توسط پست یا باربری، مسئولیت فروشگاه تحویل صحیح و سالم سفارش به شرکت حمل و ارسال کد پیگیری برای مشتری است. مطابق مواد ۳۸۶ و ۳۸۷ قانون تجارت، مشکلات ناشی از حمل کالا بر عهده متصدی حمل است و فروشگاه مسئولیتی در قبال تأخیر یا مشکلات احتمالی حمل ندارد؛ در صورت بروز مشکل باید فوراً با فروشگاه تی مُد اکسسوری تماس گرفته شود تا صورتجلسه خسارت با شرکت حمل انجام و پیگیریهای لازم صورت پذیرد. پس از انجام امور مربوطه، در صورت امکان کالای مرجوعی مجدداً ارسال میگردد. تیم ما همواره تلاش میکند سفارشها را بدون آسیب و با صحت به دست مشتریان برساند.
۷– هزینه ارسال
1-7– هنگام ثبت سفارش و پیش از پرداخت، بر اساس شهر و میزان خرید امکان انتخاب روشهای ارسال مختلف فراهم است که هزینه ارسال بهصورت رایگان، پیشپرداخت یا پرداخت در محل مشخص میشود.
۸– تحویل سفارش
1-8– مدت زمان تحویل در تهران و کرج کمتر از ۷۲ ساعت میباشد.
2-8– سفارشهای ارسالی در شهر تهران معمولاً در بازه زمانی ۲ تا ۳ ساعته که با مشتری هماهنگ میشود تحویل میگردند؛ مشتری باید در بازه تعیینشده حضور داشته باشد در غیر این صورت مسئولیت و هزینه ارسال مجدد برعهده مشتری است.
3-8– سفارشهای پستی و باربری که قبل از ساعت ۱۲ نهایی شده باشند در همان روز تحویل پست یا باربری میشوند، در غیر این صورت در روز کاری بعد ارسال میگردند. معمولاً شرکت پست یا باربری طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری کالا را به مقصد میرساند.
4-8– مشتریان موظفند هنگام تحویل و پیش از بازکردن بستهبندی، مشخصات کالای تحویلی را با سفارش مطابقت دهند و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن خودداری نمایند.
5-8– تحویل ظاهری بهمعنای بررسی ظاهر کالا از حیث سالمبودن است؛ پس از تحویل ظاهری، فروشگاه مسئولیتی در قبال ایرادات ظاهری بعدی نخواهد داشت.
6-8– کالاهایی که در رسید قید شده نباید از بستهبندی خارج شوند، از بند فوق مستثنیاند و باز و راهاندازی آنها صرفاً باید توسط کارشناسان مجاز انجام شود؛ در غیر این صورت مسئولیت هرگونه مشکل متوجه مشتری است.
7-8– در صورت مشاهده آسیب یا ضربه در بستهبندی، مشتری باید از تحویل گرفتن کالا خودداری و فوراً موضوع را به فروشگاه تی مُد اکسسوری اطلاع دهد و نسبت به تنظیم صورتجلسه اقدام نماید.
8-8– هنگام تحویل توسط پست یا باربری، مشتریان موظفند در حضور مأمور پستی از سلامت بستهبندی و ظاهر کالا اطمینان حاصل کنند و در صورت وجود ایراد، از تحویل گرفتن کالا خودداری و درخواست صورتجلسه نمایند. در صورتی که مشتری بدون بررسی رسید را امضا کند، حق اعتراضی نسبت به سلامت ظاهری کالا را از دست میدهد. در این موارد مطابق بند 6-4 عمل خواهد شد.
9-8– مطابق دستورالعمل پلیس فتا، در تحویل سفارشهایی که پرداخت آنلاین داشتهاند، ارائه کارت ملی مطابق نام سفارشدهنده الزامی است. اگر سفارشدهنده بخواهد کالا را به فرد دیگری تحویل دهد، باید نام تحویلگیرنده را از طریق پنل، ایمیل یا پیامک به فروشگاه اعلام نماید؛ در غیر این صورت فروشگاه از تحویل خودداری میکند و هزینه ارسال مجدد برعهده مشتری خواهد بود.
10-8– در سفارشهایی که پرداخت در محل انتخاب شده است، قبل از تحویل کالا باید وجه فاکتور تسویه شود؛ پس از تسویه، مشتری در حضور نماینده فروشگاه فرصت بررسی سلامت ظاهری را دارد. پس از تحویل ظاهری، مشتری تا ۷ روز فرصت دارد کالا را از نظر فنی بررسی کند و در صورت وجود مشکل فنی و تأیید کارشناسان، مطابق قانون تجارت الکترونیک کالا مشمول قانون ۷ روز تضمین تعویض میگردد.
11-8– برای حمایت از حقوق مصرفکننده، محصولات باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرفکننده برسند. بعد از تحویل، تا ۷ روز امکان بازگشت کالا با شرایط زیر وجود دارد:
11-1-8– بستهبندی و پلمپ اولیه باز نشده و این موضوع توسط کارشناسان فروشگاه تأیید شود.
11-2-8– کارتن و بستهبندی اصلی سالم و بدون پارگی یا خدشه باشد؛ نوشتن یا الصاق برچسب روی جعبه اصلی موجب فسخ تضمین میشود.
11-3-8– در این شرایط وجه کالا حداکثر ظرف ۴۸ ساعت کاری پس از تأیید کارشناسان به حساب مشتری بازگردانده میشود.
11-4-8– هزینه ارسال و بازگشت کالا (رفت و برگشت) بر عهده مشتری است.
11-5-8– امکان عودت کالاهایی که قیمت آنها تابع نوسانات بازار است، تا ۲۴ ساعت پس از تکمیل سفارش میباشد.
12-8– تصاویر محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید ارائه میشود و ممکن است در برخی جزئیات با کالای اصلی تفاوت داشته باشد؛ ملاک بررسی مغایرت، مشخصات فنی درجشده در سایت است.
13-8– ایرادهای اعلامشده توسط مشتری توسط کارشناسان مجموعه تی مُد بررسی میشود و در صورت تأیید نقص فنی، کالا مشمول بند 8-14 خواهد شد؛ ایرادهای ناشی از استفاده نادرست کاربر مشمول این بند نیستند.
14-8– در صورت وجود مشکل فنی و تأیید کارشناسان خدمات پس از فروش، مطابق قانون تجارت الکترونیک کالا مشمول قانون ۷ روز تضمین تعویض کالای معیوب میگردد.
15-8– آسیبهای فیزیکی ناشی از حمل و نقل خارج از شمول تضمینهای داخلی است و بر اساس شرایط مربوط به حمل و نقل تصمیمگیری خواهد شد.
16-8– برای استفاده از تضمین تعویض ۷ روزه، کالا باید بهخوبی بستهبندی شده و لوازم جانبی و فاکتور بهصورت کامل همراه آن ارسال گردد. در صورت دریافت کالای برگشتی در وضعیت نامناسب توسط فروشگاه تی مُد اکسسوری، امکان سرویسدهی وجود ندارد. در صورتی که موجودی کالای جایگزین موجود نباشد، فروشگاه میتواند مبلغ کالا را به حساب خریدار استرداد نماید؛ نوسانات قیمت باعث کاهش یا افزایش این مبلغ نخواهد شد.
17-8– بهدلیل مسائل امنیتی و هماهنگی با پلیس فتا و مراجع ذیصلاح ، تحویل کلیه سفارشها بهطور پیشفرض در درب ورودی ساختمان انجام میشود، مگر آنکه مشتری هنگام ثبت سفارش درخواست حمل تا طبقات را داشته و هزینه مربوطه را تقبل نماید. در این صورت مبلغ و شرایط حمل داخل ساختمان با توافق قبلی مشخص میگردد.
۹– امکان بحث و تبادل نظر در سایت
1-۹– در سایت امکان ثبت نظرات، پیشنهادات و پرسشها برای کاربران فراهم است. کاربران موظفاند از درج هرگونه مطلب مغایر با قوانین و اخلاق، افترا، تحریک به خشونت، تهدید حریم خصوصی افراد یا نقض حقوق مالکیت معنوی خودداری نمایند؛ هرگونه تخلف و تبعات قانونی آن بر عهده منتشرکننده مطلب است.
2-۹– فروشگاه تی مُد اکسسوری اختیار کامل برای تصمیمگیری درخصوص انتشار، ویرایش یا حذف نظرات را دارد.
3-۹– در صورت تکرار یا شدت تخلفات، مجموعه تی مُد میتواند دسترسی کاربر خاطی به خدمات را محدود یا مسدود نموده و در موارد لزوم موضوع را به مراجع ذیصلاح ارجاع دهد.
4-۹– کاربران از بازنشر شایعات یا اطلاعات تأییدنشده درباره محصولات خودداری نمایند و تنها اطلاعات معتبر را منتشر کنند.
۱۰– محتوای سایت و مشخصات محصولات
1-۱۰– فروشگاه تی مُد اکسسوری تلاش میکند محتوای سایت را از منابع معتبر و اطلاعات سازندگان محصولات تهیه نماید؛ با این حال تضمینی بر خلوص از خطا برای تمامی توصیفات وجود ندارد. در صورت مغایرت محسوس کالای دریافتی با اطلاعات درجشده، تنها راهکار مرجع استرداد مطابق شرایط ماده ۸-۱۱ است.
2-۱۰– وبسایت ممکن است در برخی مواقع صفحاتی را حذف یا لینکهایی را تغییر دهد؛ مجموعه تی مُد مسئولیتی در قبال تأخیر یا عدم دسترسی موقت به سایت بهدلیل مسائل فنی، اینترنتی یا خدماتی ندارد.
۱۱– مسئولیتهای سایت و کاربران
1-۱۱– هرگونه استفاده غیرمجاز، سوءاستفاده یا اقداماتی که به آسیب، از دست رفتن یا تغییر اطلاعات، یا افشای اطلاعات شخصی منجر شود، قابل پیگرد قانونی است.
2-۱۱– کاربران موظفاند از اطلاعات حساب کاربری (شناسه و رمز عبور) خود محافظت نمایند و مسئولیت هر فعالیتی که از طریق حساب آنان انجام شود بر عهده خودشان است.
3-۱۱– فروشگاه تی مُد اکسسوری در مواردی که افشای اطلاعات ناشی از سهلانگاری یا آلودگی سیستم کاربر باشد، مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
۱۲– حق مالکیت مادی و معنوی
1-۱۲– کلیه محتوای موجود در سایت (متن، تصویر، لوگو، کدها و غیره) متعلق به فروشگاه تی مُد اکسسوری است و هرگونه کپیبرداری یا استفاده تجاری بدون کسب مجوز مکتوب ممنوع و قابل پیگرد قانونی میباشد.
۱۳– اختیارات فروشگاه
1-۱۳– فروشگاه تی مُد اکسسوری حق دارد هر زمان بنا به مصالح فنی یا تجاری، تغییراتی در سایت، محتوا، نحوه ارائه خدمات، سیاستها یا قوانین اعمال نماید. این تغییرات بدون نیاز به اطلاع قبلی اعمال شده و کاربران موظفاند پیش از هر خرید از متن جاری قوانین مطلع شوند.
2-۱۳– فروشگاه میتواند ارائه سرویس به مشتریان را موقتاً متوقف کرده یا بخشی از خدمات را بهدلایل فنی یا امنیتی حذف نماید.
۱۴– شرایط خاص
1-۱۴– در مواردی که کالا یا خدمات مشمول شرایط خاصی باشند، توضیحات قیدشده در فاکتور یا رسیدی که به امضای مشتری میرسد، در اولویت و مبنای عمل خواهد بود.
۱۶– موارد فورس ماژور
1-۱۶– در شرایط اضطراری و موارد فورس ماژور (مانند حوادث طبیعی، اختلالات گسترده اینترنت، جنگ، تحریم یا هر عامل خارجی دیگر) اجرای بعضی یا همه مفاد این قوانین ممکن است متأثر شود و فروشگاه تی مُد اکسسوری در آن شرایط مسئولیتی در قبال تأخیر یا عدم انجام خدمات نخواهد داشت.
2-۱۶– مجموعه تی مُد خود را موظف به رعایت حریم شخصی کاربران میداند؛ در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا نقض، کاربران میتوانند موارد را از طریق کانالهای ارتباطی اعلامشده با تیم ما در میان بگذارند تا بررسی شود.
۱۷– دریافت اطلاعات شخصی شما
1-۱۷– سایت فروشگاه تی مُد اکسسوری هنگام ثبت سفارش اطلاعاتی را از مشتری درخواست میکند تا فرایند تحویل و ارتباط امکانپذیر گردد. علاوه بر این، برخی اطلاعات فنی مانند آدرس IP، نوع مرورگر و زمان دسترسی بهصورت خودکار ثبت میشود. این دادهها برای بهبود سرویسها، عیبیابی و آمار استفاده میگردد.
۱۸– موارد استفاده از اطلاعات شخصی شما
1-۱۸– سایت فروشگاه تی مُد اکسسوری از اطلاعات شخصی شما برای اجرای سفارش و ارائه سرویسهای درخواستی استفاده میکند و ممکن است در مواردی از طریق نظرسنجیها با شما تماس بگیرد تا کیفیت خدمات را بهبود بخشد.
2-۱۸– فروشگاه تی مُد اکسسوری لیست مشتریان را به اشخاص ثالث نمیفروشد؛ اما ممکن است در برخی اطلاعرسانیها یا تبلیغات مشترک با شرکای تجاری تماسهایی صورت گیرد که در این موارد اطلاعات حساس و منحصر به فرد شما (مانند شماره کارت یا رمز) منتقل نخواهد شد مگر با رضایت صریح شما.
3-۱۸– سایت ممکن است صفحات بازدیدشده را ردیابی کند تا خدمات محبوبتر را شناسایی و محتوای مرتبطتری ارائه نماید.
پایان
قوانین فروشگاه مشتمل بر ۱۸ ماده میباشد و مشتری با اطلاع کامل از مفاد این قوانین نسبت به ثبت سفارش اقدام مینماید؛ لذا هرگونه ادعای عدم اطلاع فاقد وجاهت قانونی است. محتوای این صفحه در هر زمان قابل تغییر است و صاحب امتیاز سایت (فروشگاه تی مُد اکسسوری) این حق را دارد که بدون اطلاع قبلی محتوا را بهروزرسانی نماید. کاربران موظفاند بهصورت دورهای قبل از خرید، از متن جاری قوانین مطلع شوند.
سوالات بیشتر
در صورت هرگونه سؤال یا ابهام درخصوص سیاست حفظ حریم شخصی یا مفاد این قوانین، میتوانید از طریق بخش «تماس با ما» در وبسایت www.timodaccessory.ir با تیم ما ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را ارسال نمایید. فروشگاه تی مُد اکسسوری پیگیر نظرات شما بوده و در صورت گزارش هرگونه تخلف یا نقض قوانین، موضوع را بررسی و پیگیری خواهد کرد.